Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T15:44:48+01:00
1.Obywatele Aten dzięki demokracji mogli głosować i rządzić Atenami. Jednak obywatelami byli tylko mężczyźni, czyli cudzoziemcy, kobiety i niewolnicy nie mieli żadnego udziału w życiu Aten.
2.Ateńczycy stosowali ją, aby zachować jakiś porządek i dyscyplinę w Atenach. Jeśli dany człowiek nie przestrzegał praw został on najczęściej wygnany z państwa na 10 lat chyba, że został uznany niewinnym.
4 3 4
  • Aspi
  • Początkujący
2009-11-02T15:52:06+01:00
Grecy zbierali się, co roku na tak zwanym ostrakismos, czyli sądzie skorupkowym. Ryli na glinianych skorupkach nazwisko tego, kto zagrażał wg nich ładowi demokratycznemu. Jeśli ktoś w tym dziwnym głosowaniu, "zdobył" ponad 6000 głosów, był skazywany na dziesięcioletnie wygnanie. Dziś ostracyzm, oznacza towarzyski bojkot i jest najprostszą formą wydania wyroku na tego, którego winę "trudno udowodnić".
2009-11-02T17:01:29+01:00
1.Wdzien wyborow mial wolne i dostawał diete tzw zapłate

2.Zeby było wszystko poukładane i niebyło chaosu z powodu tego ze jest np zły krol czy cos takiego
1 1 1