Odpowiedzi

2010-04-06T10:15:30+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Wzór ogólny alkanu: CnH2n+2
CnH2n+2 = 128u
12n+2n+2=128
14n=126
n=9
C9H20---NONAN
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T10:29:08+02:00
A więc tak... 128u.
wzór ogólny alkanów to CnH2n+2

mC=12u mH=1u

i można to zrobić metodą prób i błędów podstawiając do wzoru odpowiednie liczby atomów pierwiastków wchodzących w skład alkanu i mnożąc przez ich masę.

czyli.. 9*12u = 108u
2*9(1u) = 18u
108u+18u+2u= 128u

wzór tego alkanu to C9H20 - nonan
2 3 2