1.Wyobraź sobie ,że jesteś doradcą władcy jednego ze starożytnych państw.Przekonaj panującego,aby powierzył opracowanie pisma uczonym.Nastepnie wypisz korzyście,które dzięki temu dokonanie odniosą mieszkańcy danego kraju w wymienionych dziedzinach:
Polityka-
Administracja-
Prawo-
Gospodarka-
Kultrura-
2.Kto był twórcą pierwszego alfabetu?
3.Alfabet fenicki zawierał ? (ile znaków)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T15:25:37+01:00
Zadanie.2.
Kto był twórcą pierwszego alfabetu?
Odp.Pierwszy alfabet stwożyli Sumerowie.
zadanie.3.
Alfabet fenicki zawierał ?
Odp.Alfabet Fenicki liczył 24 znaki.
12 1 12
2009-11-02T16:06:31+01:00
2.fenicjanie ( kaya04-przecież sumerowie wynaleźli pismo !! )
3.18
2 3 2