Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T15:16:59+01:00
A) 100%-15%=85%
0,85*x=170 /0,85
x=200
Odp.Mikser kosztował przed obniżką 200zł.
b) 2000-1740/2000 * 100=260/2000*100=26000/2000=13%
Odp.Cenę obniżono o 13%.
2009-11-02T15:17:19+01:00
A) Mikser po obniżce o 15% kosztuje 170 zł, Jak była cena miksera przed obniżką ?

100%-15%=85%
0,85x=170 / 0,85
x = 200

ODPOWIEDŹ : Mokser przed obniżką kosztował 200 zł




b) Telewizor, który kosztował 2000zł kosztuje teraz 1740 zł O ile procent obniżono jego cenę . ?

2000 - 1740 = 260
260 / 2000 = 0,13
0,13 = 13%

ODPOWIEDŹ : Cenę telewizora obniżono o 13%




:)
2009-11-02T15:17:54+01:00
A)x-cena przed obniżką

x-15%*x=170 zł
x-0,15x=170zł
0,85x=170 zł/:0,85

x=200zł

b) x- procenty
2000zł-1740zł=260 zł

2000zł-100%
260zł-x
2000zł*x=26000zł*%/2000zł
x= 13%