Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T10:45:28+02:00
Aby obliczyć pole pierścienia trzeba obliczyć pole większego koła, mniejszego koła i odjąć te pola.

r1=5cm
r2=7cm

P=pi*r^2

P1=pi*(r1)^2 P1=3,14*(5cm)^2=3,14 * 25cm^2=78,5cm^2
P2=pi * (r2)^2=3,14*(7cm)^2=3,14 * 49cm^2=153,86cm^2

P3- pole pierścienia

P3=P2-P1
P3=153,86cm^2 - 78,5cm^2=75,36 cm^2

Odp: Pole pierścienia wynosi 75,36 centymetrów kwadratowych.
12 4 12
2010-04-06T10:48:59+02:00
Dane:
r 1=5cm
r 2=7cm
szukane:
P pierścienia= P2 -P 1
P pierścienia= pi (r 2 )2-pi (r 1)2
P p=pi (49cm 2-15 cm2)
P p=34 pi cm 2
odp: pole otrzymanego pierścienia jest równe 34 pi cm 2.
zapis cm2 lub (5) 2 tzn że jest to do kwadratu
3 3 3