Podstawą graniastosłupa prostego jest deltoid, w którym dłuższy bok ma długość n cm, a krótszy 22 cm. Wysokość graniastosłupa jest o 4 dm dłuższa od krótszej krawędzi podstawy . Wyraź za pomocą wyrażenia algebraicznego pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T10:45:22+02:00
Deltoid to "dwa trojkaty rownoramienne sklejone podstawami".
Powierzchnia boczna sklada wiec sie z dwoch par jednakowych prostikatow.
Mamy:
wysokosc:
H=22+4 = 26
Pole jednej ze scian: 22 26 = 572
Pole drugiej 22n
Zatem

Pole powierzchni bocznej:
. P=2 572 + 2 22 n= 1144 + 44n
50 3 50
2010-04-06T10:46:00+02:00
N-długość dłuższego boku
22cm- długość krótszego boku
h- wysokość graniastosłupa
h= 22+4=26(cm)

Pb=2*nh+2*22h
Pb=52n+1144cm²
32 3 32