-Dziadku ile masz lat?
-Jestem 0 10 lat starszy od cioci Asi, a o 20 lat młodszy od stryjenki Michasi.
-Ile ciocia Asia ma lat?
-Jest 2 razy starsza od Jurka
- Ile ma Stryjenka Michasia?
- Jest 3 razy starsza od Jurka.
A ile Jurek ma lat?
-Oblicz sobie sama.
Ile ma Jurek,a ile dziadek?

3

Odpowiedzi

2010-04-06T10:48:25+02:00
A-wiek Jurka
3a-wiek stryjenki Michasi
2a-wiek cioci Asi

2a+10=3a-20
2a-3a+-20-1
-a=-30
a=30
2x30+10=(0+10)=70

Odp. Jurek ma 30 lat, a dziadek ma 70 lat

Miałem to niedawno na matmie wiec jest dobrze UWIERZ
1 5 1
2010-04-06T10:53:17+02:00
Dziadek - y
ciocia Asia - 2x
Stryjenka Michasia - 3x
Jurek - x
y = 2x+10
y = 3x-20

2x+10 = 3x-20
-x = -20-10
-x = -30 |*(-1)
x = 30
Jurek 30 lat
ciocia Asia - 2x = 2*30 = 60 lat
Stryjenka Michasia - 3x = 3*30 = 90 lat
Dziadek y = 60+10 = 70 lat
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:25:10+02:00
X-wiek cioci Asi
x+10-wiek dziadka
x+10+20-wiek Michasia
x:2-wiek Jurka

2x+10=3x-20
x+30
3*30-20=90-20=70

odp.Dziadem ma 70 lat a Jurek 30.

Jest dobrze bo robiliśmy to w szkole :)
2 5 2