Odpowiedzi

2010-04-06T10:59:29+02:00
Boxera możemy uznać za postać tragiczna ponieważ w jego całym życiu nikt go prawie nie kochał. Przez całe swoje życie nikomu nie zależało na jego życiu. Wyjątkiem był aby Napoleon który go lubił. Przez całe swoje życie boxer ciężko i hardo pracował. Jego dewizą było „Będę pracował więcej i więcej” i „Napoleon ma zawsze rację”. jego ideą był animalizm. Mimo tak wielu poświęceń jego koniec jest tragiczny. Z powodu przepracowania popada w chorobę. Później zostaje wydany przez świnie rzeźnikowi. I tak oto ginie mimo wielu zasług. Przed śmiercią nikt się nim nie interesuje.
35 3 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:29:24+02:00
Boxer to koń o ogromnej sile i niezłomnym charakterze. Dla dobra ogółu potrafi pracować ponad własne siły. Nigdy nie narzeka. Z pokorą przyjmuje wszystko co przynosi los. Dla wyższej idei potrafi znieść głód i wyrzec się odpoczynku. Jest bardzo uczciwy ale i naiwny.Wyznaje dwie zasady „Będę pracować jeszcze więcej” i „Napoleon ma zawsze rację” Nie potrafi samodzielnie myśleć. Pozwala sobie narzucić tok myślenia innych zwierząt. Jest idealnym kandydatem by stać się marionetką w rękach rządzących świń. Napoleon wykorzystuje jego naiwność, ślepe oddanie się spawie i ogromny potencjał jaki posiada Boxer- jego siłę. . . Boxer oddaje swoje życie za idee w którą wierzył. Pracował by zapewnić sobie i innym lepsze jutro, a w zamian Napoleon zapewnił mu "spokojną starość" w rzeźni. Życie Boxera jest jedną wielką tragedią. Ślepa, bezkrytyczna wiara w idee głoszoną przez Napoleona miała zapewnić mu spokojną starość, a zaprowadziła go do rzeźni. Jego dobroć, prostoduszność i oddanie sprawie zostały w perfidny sposób wykorzystane przez "ekipę" rządzącą. Boxer to najtragiczniejsza postać tej powieści. Powieść Orwell'a jest parabolą. Autor na przykładzie zwierząt przedstawia nam zachowania ludzi. Boxer symbolizuje przodowników pracy, klasę robotników. Napoleon- świnia- to klasa rządząca.
21 3 21