Odpowiedzi

2010-04-06T10:55:40+02:00
- wypowiedzenie słów "Mój Ci on" doprowadzało do uniewinnienia skazańca

- Dla rozrywki

- ?
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:04:46+02:00
Zarzucanie chusty skazańcowi przez damę:
Jeśli skazańcowi idącemu na śmierć dziewczyna zarzuciła na głowę białą chustę i wypowiedziała słowa ,,Mój ci on", skazaniec był ułaskawiony.

Pojedynki i turnieje:
Chcąc popisać się swą sprawnością fizyczną i zdobyć nagrodę, rycerze uczestniczyli w turniejach . Ważna była czysta walka bez podstępów. Rycerz, który bronił ważnej sprawy lub którego godność urażono, mógł wyzwać innego na pojedynek. Wyzwany przeciwnik nie mógł odmówić, gdyż zostałby wówczas posądzony o tchórzostwo.

Nietykalność posła:
Nie wolno było go zaatakować dokonać jakiś prowokacji, przejawów zemsty
8 5 8