Odpowiedzi

2010-04-06T11:04:11+02:00
Wielki Czwartek : W tym dniu sprawowana jest rano tylko jedna ofiara eucharystyczna, Msza Krzyżma świętego, celebrowana w kościele katedralnym przez biskupa i prezbiterów danej diecezji.

Wielki Piątek : Jest to dzień powagi, skupienia i postu, w którym szczególnie czci się drzewo krzyża. Odprawia się drogę krzyżową.

Wielka Sobota : W Wielką Sobotę Kościół trwa przy Grobie Pańskim rozważając Mękę i Śmierć Chrystusa.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:05:09+02:00
W wielki czwartek świętujemy ustanowienie Eucharystii. ważnym symbolem jest obmywanie nóg podczas liturgii, na wspomnienie wydarzenia, które miało miejsce podczas ostatniej wieczerzy. Wtedy to Jezus obmył nogi swoim apostołom.

W wielki piątek nie ma mszy. Jest to dzień, gdy każdy modli się w skupieniu przy grobie Chrystusa. Odprawia się tylko adoracje grobu.

Wielka Sobota to dzień, kiedy święcimy pokarmy. W niektórych parafiach odbywa się też wieczorna rezurekcja. Składa się ona z liturgii światła, liturgii słowa i mszy świętej. Na zakończenie idzie się z procesja.
7 3 7
2010-04-06T11:09:22+02:00
Wielki Czwartek- Msza Wieczerzy Pańskiej, pamiątka ustanowienia Eucharystii i kapłaństwa, oraz ostatniej wieczerzy Jezusa z Jego uczniami.
W tym dniu w kościele, podczas mszy, jest:
- liturgia słowa,
-liturgia eucharystyczna,
- obmycie nóg dwunastu starszym mężczyznom,
- przeniesienie Najświętszego Sakramentu do ciemni


Wielki Piątek- w tym dniu Jezus zmarł na krzyżu.
W tym dniu nie ma mszy, lecz jest:
- droga krzyżowa,
- liturgia słowa,
-adoracja słowa,
- Komunia Święta,
W tym dniu jest także post ścisły.


Wielka Sobota- jest to dzień ciszy i skupienia.
- obrzęd poświęcenia pokarmów,
- adoracja sakramentu.
Wigilia Paschalna- jest odprawiana o zmroku:
- obrzęd światła,
- liturgia słowa,
- liturgia chrzcielna,
- liturgia eucharystyczna.
6 4 6