Zad.1 Podaj odpowiedzi w postaci wyrazen algebraicznych
a) Zbroja rycerza wazy 30 kg. Rycerz wazy x kg. Ile wazy rycerz w zbroi?
b) Jedno Jajko kosztuje 0.35zł Ile m jajek ?
c) ksiązka ma n kartek .Ile ma stron ?
d)Jedna róza kosztuje 4 zł, a wstązka kosztuje 1zł Ile zł nalezy zapłacic za k róz przybranych wstązką
e) Radek jest starszy od Ani o 9 lat .Ania ma y lat . Ile lat ma radek ?
f) w rezerwacie było n zóbrów Obecnie jest ich 2 razy mniej Ile zóbrów jest w rezerwacie ?

zad 2
zapisz odpowiednie wyrazenia algebraiczne :
a) liczba o 5 wieksza od liczby x ,
b) liczba o 2 razy wieksza od liczby a2
c) liczba k pomniejszona o 10 ,
d) liczbo o n mniejsza od liczby m
e) liczba 5 razy mniejsza od liczby x2 +1

Prosze o dokładne oblicznie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:16:16+02:00
1
a)30+x
b)0,35m
c)n*2
d)4k+1k
e)y+9
f)n/2

2
a)x+5
b)a2*2
c)k-10
d)m-n
e)(x2+1)/5
7 3 7
2010-04-06T11:17:00+02:00
Zad.1.
a) 30kg + x
b) 0,35 zł * m
c) n * 2
d) 4 zł + 1 zł * k
e) y + 9
f) n : 2

zad.2.
a) x * 5
b) a2 *2
c) k : 10
d) m - n
e) x2 + 1 : 5













Liczę na Najlepszą odpowiedź ..! <33
11 3 11
2010-04-06T12:08:31+02:00
A) x+30kg
b) 0.35*m=0.35m[zł]
c) 2n
d) 5k[zł]
e)y+9 n
f)n:2= ------
2

2zad.
x+5
2*2a=2a²
k-10
m-n
(x2+1)
--------
5

:)
5 1 5