Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:14:33+02:00
1)najpierw możemy obliczyć masę roztworu przekształcając wzór:

Cp=ms*100%/mr
Cp*mr=ms*100%
mr=ms*100%/Cp

mr=30g*100%/20%
mr=150g

2)aby obliczyc masę wody odejmujemy od masy roztworu masę substancji:

150 g- 30 g= 120 g

Odp:Aby przyrządzic 20%-roztwór należy do 30g substancji dodać 120 g wody
2010-04-06T11:23:29+02:00
Cp = Ms × 100%/Mr

Cp = 20%
Ms = 30 g
Mw = Mr - Ms

20% = 30 g × 100 %/ Mr /× Mr

20%Mr = 30 g × 100% / ÷ 20 %
Mr = 3000g / 20
Mr = 150 g

Mw = 150 g - 30 g = 120 g.

Odp: Trzeba dolać 120 g wody.