Hej mam to zadane na jutro ; -)
1 . Drabina opiera się o budynek na wysokości 3 m . Jej dolny koniec jest odsunięty od ściany o 2 m . Jaka jest długość drabiny ?

2 . Dwie prostokątne grządki warzywne mają równe pola . Jedna z nich ma wymiary 5 m i 4,2 m. Jaką długość ma druga grządka,jeżeli jej szerokość wynosi 3 m ?

DAJE DUŻO PUNKTÓW ! :-)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:17:48+02:00
ZAD1.

drabina ze ścianą i podłożem tworzy trójkąt prostokątny:

............../|
............./.|
.........../...|
.....X../.....| 3 metry
......./.......|
....../........|
..../..........|
.../_______|
2 metry



z Twierdzenia Pitagorasa:

X^2 = 2 ^2 + 3^2
X^2 = 13
X=pierwiastek(13)

ZAD2.

pole pierwszej grządki: 5 m * 4,2 m = 21 m2

skoro obydwie grządki są równe, to mają takie same pole, czyli:
3 m * Y = 21 m2 - pole 2. grządki.
Y = 21 / 3
Y = 7 metrów.



"^" ten znak oznacza podniesiony do potęgi.
1 5 1
2010-04-06T11:24:42+02:00
Zad.1)
1-sza przyprostokątna (h)=3m
2-ga przyprostokątna=2m
przeciwprostokątna=x

3²+2²=x²
9+4=x²
13=x²
x=√13m

zad.2
wymiary 1-wszej grządki:
1-wsza przyprostokątna=5m (a)
2-ga przyprostokątna=4,2m (b)
P=?
P=½a*b
P=½*5*4,5
P=11,25m²

wymiary 2-giej grządki:
1-przyprostokątna=3m
2-przyprostokątna=b
P=11,25m²

P=½*a*b
11,25=½*3*b /*2
22,5=3b
b=7,5m

odp. Długość grządki wynosi 7,5m
1 5 1
2010-04-06T11:30:29+02:00
1)
a^2+b^2=c^2 c=?
2^2+3^2=c^2
4+9=13

√13=c
c= 3,6055

2)

Pp=a*b
Pp1 a=5m
pp1= 5*4,2 b=4,2m
Pp1=21m^2


Pp2 a=? b=3m
Pp2= a*3m=4,2m
Pp2= a=4,2/3
a=1,4

Odp. Pole drugie ma dlugosc 1,4m
1 5 1