Narysuj fykres funkcji określonej wzorem h(x)=8-x, a nastepnie
a) podaj miejsce zerowe
b)określ monotoniczność
c)sprawdz czy punkt (-1,7) nalezy do jej wykresu
d)podaj dla jakich argumentów wartości są większe od 3
e)oblicz h(5)



potrzebne na już.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T15:28:31+01:00
H(x) = 8-x

miejsce zerowe
0= 8-x
x=8

b) funkcja jest malejąca w całej swojej dziedzinie R

c)
7 = 8+1 Ten punkt nie należy do prostej

d)
h(5) = 8-5 = 3

Wykres przechodzi przez punkty
a(5,3)
b(8,0)
jest to linia prosta
  • basq
  • Początkujący
2009-11-02T15:33:49+01:00
A) 8-x=0
x=8
b) funkcja malejąca (x ujemne)
c)7=1+8 / sprzeczne, nie nalezy
d) -x+8>3
-x>3-8
-x>-5
x<5
e) h(5)= -5+8= 3
mam nadzieje ze o to chodzilo:)