Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:24:52+02:00
X-cyfra dziesiątek
y-cyfra jedności

x+y=11
10x+y+45=10y+x

x+y=11 /*9
9x-9y=-45

9x+9y=99
9x-9y=-45
__________
18x=54
x=3

x+y=11
y=11-x
y=11-3
y=8

Odp. Jest to liczna 38.
4 4 4
2010-04-06T11:25:07+02:00
Xy - szukana liczba
x(l. dziesiątek)
y(l.jedności)

x+y=11
10x+y=10y+x-45

x+y=11 /*9
9x-9y=-45

9x+9y=99
9x-9y=-45
18x=54 /:18
x=3

x+y=11
y=8

Tak więc szukana liczba to 38 (xy)
3 4 3