Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:23:54+02:00
O = 2a + 2b = 54


szerokość - a
długość - b = 2a

2a + 2*2a = 54
2a + 4a = 54
6a = 54
a = 9

b = 2a = 2*9 = 18

P = a*b = 9*18 = 162 cm2
2 5 2
2010-04-06T11:25:38+02:00
Szer: x= 9cm
dług: 2x= 2*9=18cm
2x+2x+x+x=54
6x=54/:6
x=9
Pole= 9*18= 162cm²

:)
2010-04-06T11:25:41+02:00
A-jeden kok(szerokość)
2a- drugi bok (długość)
Zatem obwód = 2*(a+2a)
54=2(a+2a)
27=3a
a=9 cm
Zatem drugi bok = 2a = 2*9 = 18
pole P=a*2a=9*18=162 cm kw