1)Karolina będąc na wycieczce oglądała wschód i zachód słońca . Zanotowała ,że wzeszło o godz 3 :14 , a zaszło o godz 20:04.
Jak długo trwała noc.?

2)Podkreśl własciwosci swiatła :
załamuje sie , jest sprezyste , ulega odbiciu , przyciaga ładnuki elektryczne dostarcza energi.

3 . Tecza powstała przez .... swiatla bialego w ... i jest dowodem
na to , że białe światło jest... .. swiateł barwnych.

4.dlaczego pomidor jest czerwony.?
dlaczego wegiel ma kolor czarny.?
dlaczego sniego ma kolor bialy.?

3

Odpowiedzi

2010-04-06T11:27:53+02:00
1. 3h56min + 3h14min = 7h10min

2. załamuje się, ulega odbiciu,
2 3 2
2010-04-06T11:36:16+02:00
1) 20:04 - 3:14 =16h 50 min
24 h - 16 h 50 min =7 h 10 min


2) załamuje się, ulega odbiciu, dostarcza energii, przyciąga ładunki elektryczne.



3) Tęcza powstała przez odbicie światła białego w ..... i jest dowodem na to, że biale światło jest ..... świateł białych.


dasz najj.??<333 plissssssss.
!'
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:47:02+02:00
1) 7 godz 10 min
2)
- załamuje sie
- ulega odbiciu
- dostarcza energi
3)
Tecza powstała przez rozszczepienie swiatla bialego w kropli wody i jest dowodem na to , że białe światło jest mieszaniną swiateł barwnych.
4)
Dlaczego pomidor jest czerwony.?
Bo zawiera barwniki
(likopen, likopina, psi-karoten)

Dlaczego wegiel ma kolor czarny.?
Bo złożony jest głównie z węgla pierwiastkowego C.

Dlaczego snieg ma kolor bialy.?
Śnieg jest biały, chociaż kryształki lodu, z których się składa, są przezroczyste. Jest tak z powodu wielokrotnych odbić i załamań światła na tych kryształkach, co powoduje, że dużo światła padającego na śnieg wraca do nas, i to dla każdej długości fali świetlnej podobnie. Widzimy więc śnieg jako biały.
3 5 3