Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:29:40+02:00
Istnieje i jest używane pismo arabskie
1 5 1
2010-04-06T11:29:46+02:00
Nic absolutnie nic....
Arabowie stali niżej od Bizancjum i Pesrsji zachowali jedynie to czego nie zniszczyli ale czy mozemy mówić że dzięki nim się to zachowało?

Starozytni filozofowie byli chętnie czytani w Bizancjum większość odkryć z Indii przywedrowało dzięki Persą Arabowie zniszczyli świat który może nie był doskonały ale był cywilizowany na jego miejsce porzyszły przesladowania religijne palenie miast i koniec wielkiej literatury...

Faktycznie Bizancjum od zawsze prowadziło wojny z Persją ale te konflikty nigdy nie były nastawione na zniszczenie całkowite przeciwnika a taki cel mieli Arabowie w trakcie swoich podbojów.

Informacje o poczatkach swiata arabskiego znajdziesz w książce Danuty Madeyskiej "Historia świata arabskiego" wydawnictwa UW

Jestem nastawiony negatywnie do tej kultury ponieważ zniszczyli swiat starożytności nie wnoszac na jego miejsce niczego nowego poza chaosem




chyba to niewiem tylko trochę o tym słyszałam