Daje duzo punktów wiec licze na dobre odpowiedzi!!! Wiec chodzi o Stary cmentarz w Zakopanem (na Peksowym Brzyzku) potrzebne mi wypisanie zasłużonych osób które tem leżą. Wystarczy mi tylko imię, nazwisko i kim waznym był. Ale prosze o duzo przykładów. POMOCY!!!
daje naj;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:39:36+02:00
Mieczysława Biernacika- artysty-kowala i muzyka, który góralską filozofią połączył rzemiosło i sztukę.
Stanisław Marusarz-wybitny polski przedstawiciel sportów zimowych.
Helena Marusarzówna -mistrzyni sportów narciarskich, kurier tatrzański, żołnierz ZWZ-Armii Krajowej.
Kornel Makuszyński-polski prozaik, poeta, felietonista, krytyk teatralny i publicysta, członek Polskiej Akademii Literatury.
Władysław Orkan, właśc. Franciszek Ksawery Smaciarz-pisarz tworzący w okresie Młodej Polski.
Kazimierz Przerwa-Tetmajer -polski poeta, nowelista, powieściopisarz, przedstawiciel Młodej Polski, brat przyrodni malarza Włodzimierza Tetmajera.
Tytus Chałubiński-polski profesor patologii, lekarz, miłośnik przyrody.
Jan Krzeptowski -góral podhalański, honorowy przewodnik tatrzański, muzykant, myśliwy, gawędziarz i pieśniarz.
Stanisław Witkiewicz-polski malarz, architekt, pisarz i teoretyk sztuki, popularyzator stylu zakopiańskiego.
Karol Stryjeński -architekt, rzeźbiarz, działacz społeczny, dyrektor Państwowej Szkoły Przemysłu Drzewnego w Zakopanem.
Antoni Kenar -rzeźbiarz polski, wybitny pedagog, dyrektor Państwowego Liceum Technik Plastycznych w Zakopanem.
Jan Długosz-polski taternik, alpinista i literat.
Antoni Rząsa - polski artysta rzeźbiarz , ojciec rzeźbiarza Marcina Rząsy.Wykładowca Państwowego Liceum Technik Plastycznych w Zakopanem.
Władysław Hasior - polski artysta rzeźbiarz, malarz, scenograf, związany z Podhalem.
Andrzej Chramiec - Lekarz i społecznik z Podhala. Pierwszy góral, który uzyskał wyższe wykształcenie.
Józef Stolarczyk – pierwszy proboszcz Zakopanego, taternik.
Beata Obertyńska – poetka i pisarka polska.
2010-04-06T11:53:15+02:00
1.symboliczny grób Witkacego (Stanisław Ignacy Witkiewicz) i mogiła jego matki. Witkacy był wybitnym polskim malarzem.
2.Kornel Makuszyński, pisarz
3.prochy Kaziemierza Przerwy-Tetmajera, pisarz (głównie nowele i powieści)
4.Jan Długosz, pisarz
5.Mieczysław Biernacik, artysta-kowal oraz muzyk
6.Beata Obertyńska, polska pisarka i poetka
7.Władysław Orkan (właściwie Franciszek Ksawery Smaciarz)
poeta z okresu Młodej Polski
8.Antoni Kenar, polski rzeźbiarz oraz wybitny pedagog
9.Bronisław Czech, legendarny narciarz
10.Włodzimierz Wnuk, polski publicysta oraz pisarz
11.Tytus Chałubiński, człowiek który leczył ludzi należących do szlachty krakowskiej, chorujących na gruźlicę
12. ks. Józef Stolarczyk, założyciel tego cmentarza oraz pierszy proboszcz Zakopanego
13.Karol Styreński, architekt
14.Stanisław Morusarz, sportowiec
15.Stanisław Witkiewicz, twórca stylu zakopiańskiego
16.Władysław Hasior, polski rzeźbiarz i malarz
17.Antoni Rząsa, artysta rzeźbiarz
18.Maciej Sieczka, jeden z najbardziej znanych tatrzańskich przewodników, był również strażnikiem ochrony przyrody w
Tatrach
19.Marusarzówna Helena, alpejska narciarka
20.Mariusz Zaruski, generał, ratownik i żeglarz
21.Kazimierz Dłuski, lekarz
22.Józef Krzepowski, narciarz
23.Józef Kapeniak, polski prozaik
24.Jędzrej Wala, przewodnik tatrzański
25.Tadeusz Bocheński
26.Józef Fedorowicz
27.Adam Pach, sportowiec-piłka nożna
28.Stanisław Nędza-Kubiniec, polski poeta i prozaik
29.Rodzina Zwolińskich m.in. Tadeusz Zwoliński,polski naukowiec zajmujący się badaniem jaskiń
30.Andrzej Chramiec, jako pierwszy uzyskał wyższe wykształcenie