Jeżeli element grzejny piecyka elektrycznego zasilamy napięciem 230 V, to popłynie przez niego prąd o natężeniu 6,5 A:

a) oblicz moc tego grzejnika i wyraź ją w kW;
b) oblicz energię elektryczną zużywaną przez grzejnik w ciągu doby;
c) oblicz koszt zużytej energii elektrycznej, jeżeli 2kWh kosztują 0,35zl

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T11:32:19+02:00
U=230V
I=6,5A
t=24h
k=0,35zł/kWh
P=?
W=?
K=?
---------------------------------------------------------
P=U*I=230V*6,5A=1495W=1,5kW
W=P*t=1,5kW*24h=36kWh
K=W*k=36kWh*0,35zł/kWh=12,60zł



Proszeee.! Liczę na najj. Pozdrawiam
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:39:20+02:00
U=230V
I=6,5A
t=24h
k=0,35zł/2kWh
P=?
W=?
K=?
--------------------------------------------------
a) P=U*I=230V*6,5A=1495W=1,5kW
b) W=P*t=1,5kW*24h=36kWh
c) K=W*k=36kWh*0,35zł/2kWh=6,30zł
mam wątpliwości co do ceny jednostkowej, czy na pewno 0,35zł za 2 kWh?
6 3 6