Odpowiedzi

2010-04-06T11:34:30+02:00
Zadanie jak dla mnie nie jest jednoznaczne, więc podam dwa rozwiązania.
1.
p-cena przed Bożym Narodzeniem
p-10/100 *p = 820
0,90*p= 820 /*10
9p = 8200 /:9
911.11 zł. = p
Cena nart przed Bożym Narodzeniem wynosiła 911,11 zł

2.
p-cena po obniżce
p=820 - 10 %*820 = 820 - 82,00 =738,00 zł
cena przed B.N.. o 10 % większa niż po obniżce:

78 + 10/100 * 738 = 738 + 73,80 = 811,80 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:51:59+02:00
Jest wiele sposobów jeżeli nie zrozumiesz tego napisz mi to podam Ci inny:)

820 zł-100%
82zł----10% Obnizono o 10 % czyli o 82 zł.

820 - 82=738zł

Póżniej

738zł-100%
73,8zł-10% Podwyżka o 10% czyli o 73,8 zł

738+73,8zł=811.80zł

Napisz jeśli nie zrozumiesz.Postaram się to bardziej wytłumaczyć:)
3 5 3