1)Oblicz :
a) 35% z liczby 250:
b) liczbe wieksza o 20% od liczby 550
c) 120% liczby 550 - porównaj wynik z poprzednim przykładem
d) nieznaną liczbę zmniejszono o 32% i otrzymano w wyniku 884.jaka to liczba?
2) obszar Polski to 312 634km², ochronione obszary "Natura 2000" zajmują 65 653km². Jaki to procent powierzchni Polski?

3

Odpowiedzi

2009-11-02T15:30:05+01:00
A) 87,5( 35 % pomnożyć przez 250)
b)660( 120 % pomnożone przez 550)
c)660 ( pomnożyć jedną przez drugą)
660 = 660
d)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T15:31:13+01:00
A) 0.35 x 250 = 87.5
b) 0.2 x 550 = 110
550 +110 = 660
c) 1.2 x 550 = 660
660 = 660
2009-11-02T15:44:29+01:00
A) 100% ----- 250
35% ------- x
x = 35% * 250 / 100% = 87,5
b)550 ------- 100%
x ------- 120%
550 * 120% / 100% = 660
c)eee moim zdaniem to jest to samo
d)884 ----- 32%
x --------- 100%
x = 884 * 100% / 32% = 2762,5
2. 312 634km² -------- 100%
65 653km² -------- x
x = 65 635 km² * 100% / 312 634km² ≈ 21%