Liczba π. Długość okręgu.

1. W ciągu minuty karuzela obraca się 5 razy. Chłopiec siedzi na koniku w odległości 5m od środka karuzeli. Jaką drogę pokonuje chłopiec w ciągu 5 minut?

2.Gdy moneta się obraca, to posuwa się do przodu. I po jednym swym obrocie robi trasę jej obwodu. Policz miły czytelniku, jaką drogę pokonuje, kiedy, tocząc się po stole, dwa obroty wykonuje.

3

Odpowiedzi

2009-11-02T15:42:04+01:00
L=2πr
l=2π×5=10π
l=10×3,14=31,4
31,4×5=157


l=πd
l=π×2,3
l=3,14×2,3=7,222
7,222×2=14,444
2 3 2
2009-11-02T15:44:51+01:00
1)
r=5m
l=?
l=2πr
l=2×3,14×5m
l=10×3,14m
l=31,4m-długość obrotu karuzeli
31,4×5=157-długość 5 obrotów karuzli
157×5=785m
Odp.:W ciągu 5 minut chłopiec pokonuje 785 m.
......a tego 2 to nie wiem...... to 1 to na 100%dobrze...
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T15:47:34+01:00
1. w ciągu 1 min- 5 obrotów
w ciągu 5 min- 5*5= 25
l=2πr
l=2π5
l=10π
l= 10*3,14= 3,14m

3,14* 25= 785m
odp. Chłopiec w ciągu 5 min pokonuje 785 m

2.
Potrzebna jest średnica. Tu nie jest podane ale podam przykładowo:
d=2,3 cm
l= π*d
l= 3,14*2,3= 7,222
2*7,222= 14,444 cm
odp. Moneta pokonuje 14,444 cm odległości

1 5 1