Na zimę zrobiono zapas 120kg ziemniaków. Po pewnym czasie waga tych ziemniaków zmniejszyła się o 10%. Zauważono, że ziemniaki zepsute stanowią 15%. Oblicz ile dobrych ziemniaków pozostało, jeśli wcześniej nie korzystano z zapasów:)
Daje naj pils szybko:)

2

Odpowiedzi

2010-04-06T11:38:31+02:00
120-(10%*120)=108kg
108-(15%*108)=108-16,2=91,8kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:39:20+02:00
100%-120
90% - 108

100%-108
85% - 91,80

Odp. 91,80kg.