Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Kam5
  • Rozwiązujący
2010-04-06T12:00:29+02:00
Liczymy objętość stozka:
V = 1/3 Pp * H
V = 1/3 * πr² * H
V = 1/3 * 3*2² * 25
V = 100 cm³

żeby obliczyć masę stożka liczymy na krzyż:
7,87g - 1cm³
x - 100 cm³
x = 7,87 * 100 = 787 g

Odp.: Masa stożka wynosi 787 g = 78,7dag.
2010-04-06T12:11:38+02:00
Objętość stożka:
V=1/3(pixr^2xh)
pi=3
r=2
r^2=4
h=25
więc:
V=1/3(3x4x25)=1/3x300=100 cm sześciennych
jeżeli gęstość żelaza =7,87g/cm sześcienny to :
1cm sześcienny żelaza waży 7,87g zaś cały stożek,który ma 100cm sześciennych= 7,87 x100=787g
odp.
stożek waży 787gramów.