Zadanie 1 . Wieża Eiffla znajduje się na obszarze w kształcie kwadratu o boku długości 125 m . Ile hektarów powierzchni ma ten obszar ? . Zapisz obliczenia . Wynik podaj z dokładnością do 0,1 ha

Zadanie 2 . Podczas spaceru brat Zosi jedzie czterokołowym rowerkiem. Obwód dużego koła wynosi 80 cm a małego 40 cm . O ile odrotów więcej wykona małe koło rowerka niż duże na półkilometrowym odcinku drogi ?

Zadanie 3 . Wydzielona przy szkole część parku zajmuje powierzchnie 175m 2 . ile to km 2 ?


Na jutro ; ))
DAJE DUŻO PUNKÓW ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • adz
  • Początkujący
2010-04-06T11:50:19+02:00
1.
125m x 125m = 15625 m[kwadrat]
1 ha = 10000 m[kwadrat]
15625m[kwadrat] = 1,5625 ha

2.
500 cm : 80 cm = 62,5
500 cm : 40 cm = 125

125 : 62,5 = 2

odp: 2 razy więcej.

3.
175 m² = 0,000 175 km²
2 1 2
2010-04-06T11:53:31+02:00
1) 125cm*125cm=15625cm²=1,5625ha
2) 0,5 km=50.000 cm
50.000 cm: 80cm=625
50.000 cm: 40cm=1250
1250-625=625 0brotów więcej
3) 1m²=0,000001km²
175m²=0,00175km²
1 5 1