Z zepsutego kranu kapie w ciagu 10 sekund 30 kropli wody . Ile metrów sześciennych wody wykapie z tego kranu w ciagu roku ???


<Z kranu z którego kapie 1 kropla wody na sekundę w ciągu godziny wycieka 1 litr wody>

proszę o pomoc !!! ^^

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:52:10+02:00
W ciagu 1h---1l wody
w ciągu doby
24*1=24l
w ciagu doby 24l

w ciagu roku----366dni
24*366=8784l
1m3=1000l
8,784m3

w ciagu roku wykapie 8,784m3 wody

w ciągu roku ---365dni
365*24l=8760l
8760=8,760m3

licze na naj:]
38 3 38
2010-04-06T12:33:10+02:00
1min=60s
1h=3600s
1h(3600s)=1L
24h*1L=24L

365*24L=8760L

1m3=1000L
8760:1000=8,760m3


Odp:W ciągu roku z tego kranu wycieknie 8,760m3 wody




14 3 14