Działka na której znajduje się segment państwa kowalskich ma kształt prostokąta .Wzdłuż dwóch sąsiednich jej boków trzeba postawić parkan z metalowej siatki .Jeden bok prostokąta jest o 7,2 metra dłuższy od drugiego a stosunek ich długości wynosi 3:2.Jak długi będzie każdy z dwóch odcinków parkanu ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-06T11:47:59+02:00
Oznaczmy dłuższy bok działki jako a
krótszy bok działki jako b

a/b =3/2
a = b+7,2
z pierwszego równania b = 2/3a podstawiamy do drugiego równania i obliczamy a
a = 2/3a +7,2
a - 2/3a = 7,2
1/3 a = 7,2
a=21,6 m
b = a - 7,2 = 14,4 m



Myślę, że pomogłam. Pozdrawiam.
2010-04-06T11:51:35+02:00
X-dłuższy
y-krótszy

y+7.2=x
3y=2x

x=3dzielone przez 2y

3dzielone przez 2y=y=7,2
1dzielone przez2y=7,2

to y=14,4

x=3dzielone przez 2y*14,4=21,6

jak coś pisz na priv
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T11:56:25+02:00
A-jeden bok prostokąta
b- drugi bok prostokata

a=b+7,2
3b=2a

a=b+7,2
3b=2*(b+7,2)

a=b+7,2
3b=2b+14,4

a=b+7,2
3b-2b=14,4

a=b+7,2
b=14,4

a=14,4+7,2
b=14,4

a=21,6
b=14,4