Załoga statku Pirat byla o 20% liczniejsza od zalogi statku Korsarz,a 0 10% mniej liczna niż zaloga statku Szyper.Zaloga Korsarza liczyla 30 osób. ile czlonkow zalogi bylo na statku szyper?

ania basia i celina zbieraja autografy slawnych ludzi. ania ma o 40% wiecej niz Basia ,ale o 40% mniej niz celina.celina zebrala juz 70 autografow.ile autografow ma ania a ile basia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T11:21:08+01:00
1.
Załoga statku Pirat 30+20%*30=30+0,2*30=30+6=36
Załoga Korsarza liczyła 30 osób.
Załoga statku Szyper 0,9x=36 /:0,9
x=40

2.
Celina zebrała 70 autografów
Ania zebrała 70-0,4*70=70-28=42 autografy
Basia zebrała 1,4x=42 /:1,4
x=30 autografów
2009-11-04T15:36:11+01:00
Oba dziś miałam : )

1)
Korsarze - 30
Piraci -120%*30=36
Szyper- 100%-10%=90%-piraci
90%-36
4%-4
100%-40-załoga Szypera
Odp: Na statku szyper było 40 osób.

2)
2,10zł - cena wafli
10-liczba wafli na początku
15- ilość wafli po promocji
15-12
------- * 100%=⅗*100%=20%
15

Odp: Każdy wafelek jest tańszy o 20 %