Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:01:45+02:00
Pc= πr²+πrl
d=16
r=8
**l=8√2

Pc= π*8²+π*8*8√2
Pc=64π+64√2π
Pc=64π(1+√2)

**skoro 1 kąt ma 90o, a stożek ma przekrój osiowy, w którym jest trójkąt równoramienny to 2 pozostałe kąty mają po 45o.
Z zależności trójkąta o kątach 90o;45o;45o; wyliczamy, że tworząca ma 8√2.
2010-04-06T12:16:17+02:00

przeciwprostokątna = śr = 16
r = 16/2 = 8
Po poprowadzeniu wysokości otrzymujemy 2 tr. prostokątne o kątach ostrych 45 i 45 stopni
ze związków miarowych:
H = r = 8
l = 8√2
P = πr²+πrl
P = π*8²+π*8*8√2
P = 64π+64√2π
P = 64π(1+√2)