Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:03:03+02:00
B+c = 30
b= 12
c = 18
Obliczam jakim % całej klasy są dziewczyny
(12 * 100) : 30 = 4 * 10 :1 = 40%
Obliczam jakim procentem są chłopcy:
(18 * 100 %) : 30 = 60 %
Chłopcy stanowią 60 % całej klasy.


Jestem pewna, że dobrze rozwiązałam ;];] dodam do takiego obliczania wzór:

a * 100 % : b+c
3 5 3
2010-04-06T12:05:07+02:00
18-chłopcy
12-dziewczyny
30-wszyscy uczniowie

x liczby 30 = 18
x*30=18 /:30
x=⅗
⅗=⅗*100%=60%

x liczby 30= 12
x*30=12 /:30
x=⅖
⅖=⅖*100%=40%

60%-40%=20%

x liczby 18=12
x*18=12 /:18
x=⅔
⅔=⅔*100%=66%


Odp.: Jest o 20% więcej chłopców od dziewczyn. Dziewczyny stanowią 66 % liczby chłopców.


4 2 4