Oblicz , o ile większe jest pole koła o promieniu 4 od:
a) pola koła o średnicy 4 ,
b) pola koła o promieniu 1/4
c) pola koła o promieniu 1?

prosze o pomoc to pilne bardzo! chodzi tutaj o liczby TT......a dokładnie pole koła .. poziom 2 klasa gim !
jeśli moge proszę o obliczenia z góry dziex ;P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T15:45:12+01:00
P=πr²
P=3,14×4²
P=3,14×16
P=50,24 ---> pole kola o promieniu 4cm

a)
d=4cm 50,24-12,56=37,68
r=2cm

P=πr²
P=3,14×2²
P=12,56
b)
r=¼ 50,24-1,57=48,67

P=πr²
P=3,14×¼²
P=1,57
c)
r=1 50,24-3,14=47,1

P=πr²
P=3.14×1²
P=3,14
1 3 1
2009-11-02T15:59:27+01:00
Pa =∏(r) do kwadratu
d=4
r=d/2
r=2
Pa= ∏ (2)kwadratu
Pa=4∏

r=1/4
Pb= ∏ (1/4) do kwadratu
Pb=1/16 ∏

r=1
Pc = ∏ (1) do kwadratu
Pc= 1 ∏

Ja bym to tak zrobiła , przerabiałam podobnie i chyba miałam nawet takie samo .