Bardzo proszę o pomoc,jestem kiepski z matmy,a na jutro potrzebuje to zadanie,kombinuje jak je wyliczyc,ale jak zwykle mi nie wychodzic;/
Asia i Tomek zdawali egzamin z matematyki .Tomek rozwiązał poprawnie 74% zadań,Asia była lepsza o 14 punktów procentowych.O ile procent więcej zadań rozwiązała Asia od Tomka?

2

Odpowiedzi

2010-04-07T21:43:02+02:00
14 ------x
74 ------100%
74x=1400% /:74
x=18,9%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-07T21:44:09+02:00
Asia i Tomek zdawali egzamin z matematyki .Tomek rozwiązał poprawnie 74% zadań,Asia była lepsza o 14 punktów procentowych.O ile procent więcej zadań rozwiązała Asia od Tomka?


x- procent zadan, o ktory lepsza byla asia
74/100- poprawne zadania tomka
74/100 + 14/100 = 88/100- poprawne zadania asi


x + 74/100 = 88/100
x= 88/100 - 74/100
x= 14/100

odp: Asia rozwiązała o 14% wiecej zadań.

Wydaje mi sie ze to ma wyjsc tak.