Oblicz pole prostokąta wiedząc że:

a)suma długości jego dwóch prostopadłych boków jest równa 10 cm, a jeden bok jest o 2 cm dłuższy od drugiego

b)obwód prostokąta jest równy 48 dm, a jeden bok jest trzy razy dłuższy od drugiego

c)obwód prostokąta jest równy 32 cm, a stosunek długości jego boków wynosi 3 : 5



Za wszystko dobrze i całe trzy podpunkty pierwszej osobie daje duuuuuuuuuuuuuuże naaj:) Z góry THX:)Powinno być z dane i szukane bez żadnych x =.

2

Odpowiedzi

2010-04-06T12:09:33+02:00
A)suma długości jego dwóch prostopadłych boków jest równa 10 cm, a jeden bok jest o 2 cm dłuższy od drugiego

x+x=10
x=5 (pierwszy bok)
5+2=7(drugi bok)

P=5*7=35 cm2

b)obwód prostokąta jest równy 48 dm, a jeden bok jest trzy razy dłuższy od drugiego

x->I bok
3x->II bok

Obw=2a+2b
48=2x+6x
48=8x
x=6
3x=18

P=18*6=108 dm2

c)obwód prostokąta jest równy 32 cm, a stosunek długości jego boków wynosi 3 : 5

32=6x+10x
32=16x
x=2

3x=6 (I bok)
5x=10 (II bok)

P=10*6=60 cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:10:50+02:00
A)D:
a+b=10cm
b=a+2cm

Sz:
P=a*b
b=?

R:
a+b=10cm
a+a+2cm=10 cm
2a=8cm
a=4 cm

b= 4cm+2cm
b=6cm

P=a*b
P=4cm*6cm
P=24cm²

b)D:
O=48dm
b=3a

SZ:
p=a*b

R:
O=2a+2b
48dm= 2a+6a
48dm= 8a
a=6dm

b=3a
b=3*6dm
b=18dm

P= 18dm*6dm
P= 108dm²

c)O=32cm
a=3x
b=5x

SZ:
P=?

R:
6x+10x=32cm
16x=32cm
x=2cm

a= 3*2=6cm
b=5*2=10cm

P=6*10=60cm²