Odpowiedzi

2010-04-06T12:20:48+02:00
Cp-stężenie procentowe
ms-masa substancji =10g
mr=10g+90g=100g
Cp=ms/mr*100%=10g/100g*100%=10%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:25:50+02:00
Ha :P łatwizna

korzystasz ze wzoru
Cp=(m/mr)*100%
gdzie:
Cp - stężenie procentowe
m - masa substancji rozpuszczonej
mr - masa roztworu

zauważ że masą roztworu określamy masę substancji rozpuszczonej i rozpuszczalnika tu masa soli i masa wody

mr=10g+90g=100g

więc:

Cp=(10g/100g)*100%=10%

łatwe nie? wystarczy znać ten elementarny wzór na stężnie i juz :P
2010-04-06T12:25:52+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Masa substancji ms=10g
masa wody mw=90g
masa roztworu mr=ms+mw=10g+90g=100g

Cp=ms*100%/mr
Cp=10*100/100
Cp=10%
1 5 1