Odpowiedzi

2010-04-06T12:37:09+02:00
Mieszkańcy tej surowej ziemi, wiodąc trudny żywot na tak ogromnej wysokości, wykształcili w sobie niezwykły hart i inteligencję. Tybetańczycy zawsze uważali otaczającą ich przyrodę za skupisko energii, a siebie samych za składających się z podobnych sił. Podchodzili więc żywiołowo do wszystkich aspektów życia, także i do religii. Ciężką i mozolną pracę fizyczną przeplatali śmiechem i wypoczynkiem. Nie walczyli z przyrodą, lecz rozwijali sposoby zjednywania sobie jej sił, zarówno fizycznych jak i metafizycznych.

11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:39:55+02:00
Na wys. pow. 8000 m n.p.m. ze względu na mniejsze ciś. atmosferyczne pow. zawiera mniej tlenu. Temp. pow. jest niższa na obszarach położonych u podnuża wzniesień. Mieszkańcy Tybetu są przystosowani do takich warunków. Zajmują się pasterstwem, czemu sprzyjają rozległe tereny trawiaste- stepy górskie. Hodowlanym tu ssakiem jest JAK , który dostarcza mleka, mięs i skór.Jest też niekiedy jedynym środkiem transportu. Gęste i długie futro chroni je przed zimnem.

CECHY UTRUDNIAJĄCE ŻYCIE:
- małe ciśnienie atm.
-rozrzedzone pow.
- niska temp. pow.
13 4 13