Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:45:24+02:00
Pc = Pp + Pb
Pb = 3*6*8/2=72cm²
Pp = 6²√3/4 = 36√3/4=9√3cm²
Pc = 72cm²+9√3cm²=9(√3+8)cm²
2010-04-06T12:48:46+02:00
Pp (pole podstawy) = a²√3 przez 4 (wzor na pole trójkata równobocznego)
Pp = (6cm)² * √3 przez 4
Pp = 36cm² *√3 przez 4
teraz w ułamku 36 (w liczniku) i 4 (w mianowniku)dzielimy na 4 i zostaje:
Pp = 9 √3 cm²

Pb=3(½ * 6cm * 8cm)
Pb = 3*24cm²
Pb=72cm²

Pc = Pp + Pb
Pc = 9 √3 cm² + 72cm²
Pc = 9(√3 + 8) cm²

słowo przez to jest kreska ułamkowa:)