Na półkach w sklepie stoi 88 puszek: z groszkiem, kukurydzą i z fasolą. Puszek z kukurydzą jest 2 razy mniej niż puszek z groszkiem, a puszek z fasolą - o ⅔ mniej niż puszek z groszkiem.

Puszka groszku jest o 0,90 zł. tańsza od puszki kukurydzy. 2 puszki fasoli kosztują tyle, co puszka groszku i puszka kukurydzy razem. Łączna wartość wszystkich puszek stojących na pułkach jest równa 196 zł.

a) oblicz ile puszek jest każdego rodzaju.
....-Liczba puszek z groszkiem
X:2-liczba puszek z ..........
.............-liczba puszek z .............
zatem...................................=88
.............................................
.............................................
............................................
Odp.Na półce stoi ........puszek z groszkiem,
..........puszki z kukurydzą i .......puszek z fasolą.

b)oblicz ile kosztuje 1 puszka fasoli.
y-cena jednej puszki kukurydzy
........-cena jednej puszki groszku
........-cena jednej puszki fasoli
...razy y +.....-łączna wartość wszystkich puszek
zatem:......................................=196
..............................................
............................................
Odp.Jedna puszka fasoli kosztuje ........ .




Proszę szybko o rozwiązanie tam gdzie kropki były puste miejsca
te zadanie jest z ćw. Matematyka1 policzmy to razem nowa era zadanie 19str.89

2

Odpowiedzi

2010-04-06T12:43:30+02:00
A)
X
kukurydzą
1/3 X
fasolą
X+(X:2)+(1/3)X=88
(11/6)X=88 /:(11/6)
X=48

Na półce stoi 48 puszek z groszkiem 24 z kukurydzą i 16 z fasolą


b)
y-0,90
(1/2)(y+y-0,90)
24 razy y + 48 * (y-0,90) + 16 * (1/2)(y+y-0,90) - łączny....

24 * y + 48 * (y-0,90) + 16 * (1/2)(y+y-0,90) = 196
88 * y + 28,8 = 196
88 * y = 167,2
y=1,9

(1/2)(y+y-0,90)= (1/2)(1,9+1,9 - 0,9)= (1/2) * 2,9 = 1,45
ODP. Jedna puszka fasoli kosztuje 1,45


3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:53:57+02:00
Na półkach w sklepie stoi 88 puszek: z groszkiem, kukurydzą i z fasolą. Puszek z kukurydzą jest 2 razy mniej niż puszek z groszkiem, a puszek z fasolą - o ⅔ mniej niż puszek z groszkiem.

a) oblicz ile puszek jest każdego rodzaju.
x -Liczba puszek z groszkiem
X:2-liczba puszek z kukurydza
⅕ x -liczba puszek z fasolą
zatem x + ½x + ⅕x=88
1⅚x =88
x =48

Odp.Na półce stoi 48 puszek z groszkiem,
24 puszki z kukurydzą i 16 puszek z fasolą.


Puszka groszku jest o 0,90 zł. tańsza od puszki kukurydzy. 2 puszki fasoli kosztują tyle, co puszka groszku i puszka kukurydzy razem. Łączna wartość wszystkich puszek stojących na pułkach jest równa 196 zł.

b)oblicz ile kosztuje 1 puszka fasoli.
y-cena jednej puszki kukurydzy
y - 0,9 -cena jednej puszki groszku
½* (y+y-0,9)-cena jednej puszki fasoli
24 razy y +48*(y - 0,9) + 16* (½* (y+y-0,9)) -łączna wartość wszystkich puszek
zatem: 24y +48*(y - 0,9) + 16* (½* (y+y-0,9))=196
24y +48y - 43,2 + 16*(y - 0,45)= 196
24y +48y - 43,2 + 16 y - 7,2=196
88y - 50,4=196
88y = 246,4
y=2,8

½*(2,8+2,8-0,9)= ½*6,50= 3,25
Odp.Jedna puszka fasoli kosztuje 3,25 .


4 4 4