Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:37:31+02:00
A)

20% = 0,2

x - 0,2x = x - 15zł
0,8x = x - 15zł
15zł = 0,2x||*5
x = 75zł

Spodnie kosztowały 75zł.

b)

32g : 80 = 0,4g - liczymy masę 1% broszki
0,4g × 100 = 40g - liczymy masę 100% broszki
Odp: Masa całej broszki wynosi 40g.
1 3 1
2010-04-06T12:46:53+02:00
A)
20%=15 /*5
100%=75

75+15=90zł
Odp.: spodnie przed obniżką kosztowały 90zł.

b)
32:80=0,4-tyle wynosi 1% wagi broszki
0,4×100=40
Odp.: Broszka waży 40g.
2 1 2