Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T12:39:39+02:00
Cp=(ms/mr)*100%
12%=(ms/300)*100%
12=ms/3
ms=36g

Odp. Potrzeba 36g substancji.
5 1 5
2010-04-06T12:40:55+02:00
Korzystasz ze wzoru na st procentowe:
Cp=m/mr*100%

masz dane Cp=12% mr=300g; szukane jest m
więc po prostych przekształceniach otrzymujesz

m=Cp*mr/100%

po podstawieniu danych:

m=12%*300g/100%=36g

:P nietrudne :P
2010-04-06T12:57:58+02:00
Mr = 300g
Cp = 12%
ms = ?

Cp = ms/mr*100%
ms = Cp*mr/100%
ms = 12%*300g/100%
ms = 36g

Odp: Do sporządzenia tego roztworu potrzeba 36g wodorotlenku sodu. ;)