Zadanie.1

Używając liczby ||, oblicz pole koła o promieniu:

b)0,5 m


Zadanie.2

Oblicz długość promienie koła, którego pole wynosi:

d)4900 || mm. kwadratowych

Zad.3

Oblicz obwód koła, którego pole jest równe 36 || cm kwadratowych

Zadanie.4
Oblicz pole koła, którego obwód ma długość:
a) 10 || cm.
b)15 || m.

Proszę o pomoc z góry dziękuję ;** ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-02T15:51:49+01:00
2009-11-02T15:53:39+01:00
Πr²

zad1.
b)0,5 m
π*0,5²
0,25π m² ≈ 0,785 m²

Odp. P = 0,785 m²

zad2.
d) 4900π mm²
√4900 = 70

Odp . r = 70 mm

zad3.

√36 = 6

2πr = 2*6π = 12π ≈ 37,68

Odp. Ob = 37,68 cm

zad4.
a) 10π cm.
r = 10/2 = 5
P = 25π cm² ≈ 78,5 cm²

b)15π m.
r = 15/2 = 7,5
P = 56,35π m² ≈ 176,625 m²

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:01:27+01:00
Zad 1
(domyslam sie ze te kreski to jest pi)
zgodnie ze wzorem gdzie:
P=pi*r kwadrat
P=0.5 (do kwadratu) pi , czyli:
P=0,25pi (metra kwadrat)

zad2
obw= 2*pi*r
r=obw/2*pi
r=4900pi/2*pi
r=2450

zad3
P=36pi cm kw.
P=pi*r kwadrat
r kw. =P/pi
r kw. =36
r=6

w takim razie
Obw=2pi*r
Obw=12pi

zad4
a
Obw=10pi
r=Obw/2pi
r=10pi/2pi
r=5
a wiec
P=25pi

b
Obw=15pi
r=Obw/2pi
r=15pi/2pi
r=7.5pi
a wiec
P=7,5 do kwadratu *pi
p=56,25