-Dziadku ile masz lat ?
-Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi,a o 20 lat młodszy od stryjki MIchasi
-A ciocia Asia ile ma lat ?
-Jest 2 razy starsza od Jurka.
-A ile lat ma stryjenka MIchasia ?
-Jest 3 razy starsza od Jurka.
-A Jurek ile ma lat ?
-To już oblicz sobie sama.
Ile lat ma Jurek ,a ile dziadek?


-4 lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy ,a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy.Ile lat ma autor wypowiedzi ?


Obwód czworokąta PRST jest pięć rayz większy od długosci przekątnej RT.
Obwód trójkąta PRT jest równy 40, a obwód trójkąta RST jest równy 23. Jaką długosc ma przekątna RT ?

2

Odpowiedzi

2010-04-06T12:57:11+02:00
Autor wypowiedzi ma 15 lat.

przekątna RT ma długość: 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T13:02:25+02:00
1

d - wiek dzadka
a - wiek cioci Asi
s - wiek stryjenki Michasi
j - wiek Jurka

d=a+10
d=s-20
a=2j
s=3j


d=2j+10
d=3j-20

2j+10=3j-20 / -2j+20
30=j Odp1: Jurek ma 30 lat.

d=a+10
a=2j=2*30=60
d=60+10=70

Odp2: Dziadek ma 70 lat.



2.


x- wiek dziecka w chwili obecnej
y-wiek matki w chwili obecnej

x-4 - wiek dziecka 4 lata temu
x-4=y/4 (czyli żeby postawić znak równości to są 2 drogi, albo dzielisz wiek matki przez 4 albo...)

4(x-4)=y (mnożysz wiek dziecka razy 4)
x-10=y/10 (10 lat temu byłem 10 razy młodszy od mamy)
albo możesz to zapisać
10(x-10)=y




Po rozwiązaniu układu 2 równań z 2 niewiadomymi otrzymasz
4*(x-4)=y
y=10(x-10)

i łatwo wyliczasz wiek dziecka i wiek matki w chwili obecnej
mnie wyszło dziecko lat 14 matka lat 40 .


3.czyli jak dodamy te dwa obwody do siebie otrzymamy sumę obwodu całego czworokąta i dwukrotnie przekątnej. wiemy że przekątna = x, a obwód 5x, więc:
40+23=5x+2*x
63=7x
9=x, tyle właśnie równa się ta przekątna
prosze bardzo


pozdrawiam;)