Odpowiedzi

2009-11-02T15:54:05+01:00
Przykłady cech drapieżników:
-silne zęby
-rozbudowany przewód pokarmowy
-polowanie stadne
-używanie jadu paraliżującego
-maskujące barwy
-ostre pazury i kły
-wyostrzone narządy zmysłu
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-02T16:37:48+01:00
Drapieznictwo wystepuje ono wtedy gdy populacja jednego gatunku dziala na szkode drugiego, ale bez niego nie moze zyc
- rośiczka (chwyta owady, ktore sa dla niej wylacznie żrodlem azotu )
-stułbia ( wyposazona pażydelkami unieruchamiajacymi ofiare)
- pajaki (maja szczekoczólki , zmysl dotyku , oraz buduja sieci )
-biedronki( walcza z mszycami)
- biegacz, tecznik, listkarz ( niszczy gasienice barczatki, chojnówki i brudnice mniszki, szkodniki lasow iglastych )
przystosowanie :
-rekiny, piranie, ryby, krety drapiezne - doskonaly wech
-koty, ptaki drapiezne- doskonaly wzrok
- nietoperze- doskonaly sluch
- grzechotnik- wyczuwa mysz , przez wyczucie jej ciapla
zaby , kameleony- dlugie lepkie jezyki
- weze jadowite- jad wstrzykiwany przez zeby
-koty, niedzwiedzie i inne ssaki drapiezne wyposazone w ostre pazury


orfiary :
-slimak ma muszle
-żółw ma pancerz
-barwy ochronne
-upierzenie ptakow
-niejadowite węże podobne do jadowytych
-pokrycie ciala: jez -kolce
-skunks wyrzuca z gruczolu pod ogonem, ciecz o bardzo nieprzyjemnym zapachu
1 1 1