Odpowiedzi

2010-04-06T13:06:46+02:00
Do pracowni komputerowej zakupiono 8 monitorow i 2 drukarki za laczna kwote 6100zl . drukarka była o 200zł tansza od monitora . oblicz cene monitora oraz cene drukarki. zapisz odpowiadni uklad rownan i rozwiaz go

x-cena monitora
y-cena drukarki

8x+2y=6100
x=y+200

8(y+200)+2y=6100
8y+1600+2y=6100
10y+1600=6100 /-1600
10y=4500 /:10
y=450
x=450+200=640

Monitor kosztował 650zł, a drukarka 450zł.

spr. 8*650+2*450=5200+900=6100
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T13:09:37+02:00
X-cena monitorów
y-cena drukarek

8x+2y=6100
y=x-200

8x+2(x-200)=6100
y=x-200

8x+2x-400=6100/+400
y=x-200

10x=6500/10
y=x-200

x=650
y=650-200

x=650
y=450
odp.:Drukarka kosztowała 450zł a monitor 650zł.

2010-04-06T13:10:55+02:00
X - monitory
y - drukarki

8x + 2y = 6100
x = y + 200

8(y + 200) + 2y = 6100
x = y + 200

8y + 1600 +2y = 6100 / - 1600
x = y + 200

10y = 4500 / ÷10
x = y + 200

y = 450
x = 650 + 200

y = 450 zł - cena drukarki
x = 650 zł - cena monitora