Pola powierzchni ostrosłupa prawidłowego czworokątneho jest równe 256 cm kwadratowych . Oblicz wysokość ściany bocznej tego ostrsłupa , wiedząc że krawędź podstawy ma długość 8 cm.

Tylko prosze wszystko pokolei i szczegółowo. Tak jak na poziomie 6 klasy. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Kam5
  • Rozwiązujący
2010-04-06T13:17:14+02:00
P = Pp<pole podstawy> + Pb <pole pow. bocznej>.
P= 256 cm kw.
kr. podst. = 8 cm
pole podst to kwadrat czyli: 8² = 64
Podstawiamy do wzoru:
256<tyle wynosi pole wiec tutaj wpisujemy> = 64 + Pb
zeby obliczyc pole boczne trzeba sie pozbyc tego co przy niej stoi <64> czyli: odejmujemy 64
256 - 64 = Pb
Pb = 192
192 to pole boczne <cztery trojkaty> wiec musimy podzielic na 4
192:4 = 48
znowu podstawiamy do woru.
p = 1/2 ah
48 = 1/2 * 8<kr. postawy to a>* h
48 = 4h/:4<dzielimy przez 4 zeby zostalo samo h>
12 = h
h = 12 cm
2010-04-06T13:33:03+02:00
Postrosłupa=256cm kwadratowych
Postr=Pp+Pb
256=a²+Pb
256=8²+Pb
256-64=Pb
192=Pb
192=4 razy Pole trójkąta
192=4 razy a razy h dzielone na 2 ( wzór za pomoca kreski ułamkowej)
192=4 razy 8 razy h dzielone na 2 (to co za ósemką i z ósemką za pomoca kreski ułamkowej)
192=32razy h dzielone na 2((to co za 32i z 32 za pomoca kreski ułamkowej)
póżniej skróć 32 z 2 i wtedy otrzymzsz:
192=16h ( wtedy obie strony dzielimy przez liczbę stojąca przy niewiadomej czyli przez 16 i otrzymujemy wynik:
12=h
Odp. Wysokość ściany bocznej wynosi 12 cm .


Mam nadzieje ze pomogłam.