Jakie koalicje powstały podczas I wojny światowej? Dlaczego Rosja wycofała się z działań wojennych podczas I wojny światowej? Jakie nowe państwa pojawiły się na mapie europy po zakończeniu I wojny światowej? BŁAGAM POMÓŻCIE JUTRO MAM SPRAWDZIAN!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T13:32:24+02:00
Nowe państwa na mapie Europy to:
-Polska
-Czechosłowacja
-Jugosławia
-Austria
-Węgry
-Finlandia
-Litwa
-Łotwa
-Estonia
-Królestwo Serbów, Chorwatów, Słoweńców

Rosja wycofala sie z wojny dlatego ze:
-Rząd tymczasowy wydał dekret o pokoju w którym ogłoszono gotowość wycofania się z wojny
-burzenie sie społeczeństwa rosyjskiego
-dezercje żołnierzy
-zamieszanie polityczne w państwie

tych koalicji nie bardzo wiem:/ ale zaraz powinnam doczytać... jakby cos to pisz...
2 3 2
2010-04-06T13:39:00+02:00
Koalicje:
a) Trójprzymierze
- 1879r. układ Niemiec z Austro- Węgrami, do którego w 1882r. przystąpiły Włochy
b) Trójporozumienie
- w latach 1891- 1894 układy Francji z Rosją
- w 1904r. podpisano "serdeczne porozumienie" (entente cordiale) między Anglią i Francją- ententa
- do tego układu w 1907r. przystąpiła Rosja
- w 1917r. do ententy przystąpiły Stany Zjednoczone i Grecja

Rosja wycofała się z działań wojennych, ponieważ w 1917r. w Rosji wybuchły rewolucje ( lutowa i październikowa). Doszło do wojny domowej.

Nowymi państwami powstałymi po zakończeniu I wojny światowej były:
- Polska
-Czechosłowacja
- Austria
- Węgry
- Litwa
- Łotwa
- Estonia
- Finlandia
- Islandia
- Królestwo SHS- Serbów, Chorwatów i Słoweńców
3 5 3