Wykres w załączniku.

1. O jaki procent obnizono cene mleka w opakawaniu 0,5l?
a 10% b 0,01% c 100% d 1%

2.O ile spadla cena mleka w opakowaniu 1l?
a 1,26zl b 92gr c54gr d 60gr

3.Jaka jest nowa cena mleka w opakowaniu 1,5l?
a 1,92zl b 0,48zl c 2,08zl d 1,82zl

4. Chcesz kupic 3l mleka . Jak zaplanujesz zakupy aby zaplacic jak najmniej?

a. po kartonie 0,5; 1 i 1,5 litra
b. 6 kartonów 0,5 litrowych
c. 2 kartony 1,5 l
d. 3 kartony 1 l


OBLICZENIA!

2

Odpowiedzi

2010-04-06T14:06:20+02:00
Zad1.
proporcje
1,10zł---100%
0,11zł--- X
usuwamy przecinki dla ułatwiania obliczeń
1,10=110
0,11=11
X=11*100% 10 %
-------------------=----=10%
110 1
0 skreślamy od 100 i od 110 i wychodzi 10 i 11
zostają dwie 11 które skracamy ze sobą
odp.A
zad2.
proporcje
100%-1,80zł
30%-X
X=30%*1,80zł 5,4
------------------=----=54gr
100% 10
0 się skróca z zerem z 30cty też się skracają
odp.C
zad3.
2,40*1_=2,40zł*0.2=0,48zł
5
odp.B
zad.4
b
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T15:01:29+02:00
Zad 1
cena - 1,1 zł
obniżono - 11gr
cena po obniżce - 1,1-0,11=0,99

x/100*1,1=0,99
x/100=0,99:1,1
x/100=0,9
x=0,9*100
x=90%

100-90=10% <- o tyle obniżono, czyli odpowiedź a)

Zad 2
cena - 1,8
obniżka 30%

o ile spadła?
100-30=70%
70%*1,8=0,7*1,8=1,26zł <- o tyle spadła, czyli odp. a)

Zad 3
cena - 2,4
obniżka - o 1/5 taniej

2,4-1/5*2,4=2,4-0,2*2,4=2,4-0,48=1,92 <- nowa cena, czyli odp a)


Zad 4
ceny po obniżkach:
0,5l - 1,1-0,11=0,99zł
1l - 1,8-0,3*1,8=1,8-0,54=1,26zł
1,5l - 2,4-1/5*2,4=2,4-0,2*2,4=2,4-0,48=1,92zł

a. po kartonie 0,5; 1 i 1,5 litra
0,99+1,26+1,92=4,17zł

b. 6 kartonów 0,5 litrowych
6*0,99=5,94zł

c. 2 kartony 1,5 l
2*1,92=3,84zł

d. 3 kartony 1 l
3*1,26=3,78zł

Najmniej zapłacimy za 3 kartony po 1l, czyli odpowiedź d)

Jak coś to pisz na pw. :)