Rozwiąż nierówności.
2x wieksze lub rowne jedna druga

-5x mniejsze lub rowne 15
jedna druga x mniejsze od 5
4x-1 wieksze lub rowne 11
6-x wieksze od 2x

Pomóżcie. Podajcie też sposoby jakimi robiliscie , rozwiazanie.
Z góry thx.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T13:24:58+02:00
2x >lub rowne 0,5 / :2
x>lub rowne 0,25

-5x <lub rowne 15 / :(-5)
x<lub rowne -3

0,5x < 5 / :0,5
x<10

4x-1 >lub rowne 11 /+1
4x >lub rowne 12 /:4
x>lub rowne 3

6-x > 2x /+x
6> 3x / : 3
2> x
4 5 4
2010-04-06T13:36:31+02:00
A)
2x większe lub równe 1/2
(2x większe lub równe 1/2) /2
x większe lub równe 1/4
b)
-5x ≤ 15
(-5x≤ 15) / (-5) (przy dzieleniu przez liczbę ujemną musimy odwrócić znak nierówności !!! )
x ≥ -3
c)
0,5x < 5
(0,5x<5 ) / 0,5
x<10
d)
4x-1≥ 11 (przenosimy wyrazy podobne na jedną stronę równania)
4x≥11+1
4x≥12
(4x≥12) /4
x≥3
e)
6-x> 2x
6>2x+x
6>3x
(6>3x) /3
x<2
2010-04-06T13:37:08+02:00
1)
2x większe lub równe 1/2
(2x większe lub równe 1/2) /2
x większe lub równe 1/4
2)
-5x ≤ 15
(-5x≤ 15) / (-5)
x ≥ -3
3)
0,5x < 5
(0,5x<5 ) / 0,5
x<10
4)
4x-1≥ 11
4x≥11+1
4x≥12
(4x≥12) /4
x≥3
5)
6-x> 2x
6>2x+x
6>3x
(6>3x) /3
x<2