Działka ma kształt i wymiary podane na rysunku. Rolnik posiał na tej działce pszenicę.Z każdego hektara zebrał 4,5 tony pszenicy. Ile ton zebrał z całej działki.Działka ma kształt trapezu prostokątnego o wymiarach a=450m, b=250m i h=400m

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T13:33:41+02:00
1.Najpierw trzeba obliczyć pole trapezu:
P=(a+b)h/2
P=(250+450)*400/2
P=1400m2
2. Teraz trzeba zamienić jednostki
1 ha = 10 000m2
1 400m2 = 0,14 ha

0,14*4,5= 0,63 tony

Odp: Rolnik zebrał 0,63 t pszenicy.


23 2 23
2010-04-06T13:34:52+02:00
P=(450+250)*400/2=140000(m2)=14(ha)

14*4,5=63(t)

Odp. Rolnik zebrał z całej działki 63 t. pszenicy.


Myślę, że pomogłam:))
Liczę na Naj:))
25 4 25