POMOCY!!! Test sprawdzający umiejętności z 3 lat podstawówki z przyrody a ja zawieszam się na pierwszych pytaniach:
1.Nieprzestrzeganie higieny osobistej podczas przygotowania i spożywania posiłków może byc przyczyną groźnych chorób, głównie układu pokarmowego. Wskaż jedną z nich:
A.grypa
B.Salmonelloza
C.grzybica
D.Świnka

2.Witaminy to składniki pokarmowe, których zadaniem jest rególowanie procesów zachodzących w organizmie, a mogą byc dostarczane w dwojaki sposób, czyli w pożywieniu lub w tabletkach. Lepiej przyswajane są zawarte w pokarmie. Jaką rolę pełni witamina C ?
A.wpływa na odpornośc organizmu
B.ułatwia przyswajanie wapnia
C.wpływa na prawidłowy proces widzenia
D.wpływa na pracę układu nerwowego oraz zmianę składu krwi

3.Owoce są źródłem wielu cennych składników odżywczych, niestety nie wszystkie rosną w Polsce. Wskaż te, które pochodzą z krajowych upraw:
A.jabłka, gruszki, pomarańcze, winogrona
B.banany, śliwki, ananasy, jabłka
C.winogrona, jabłka, mandarynki, banany
D.śliwki, brzoskwinie, jabłka, truskawki

4.Głównym źródłem energii są:
A.tłuszcze
B.witaminy
C.woda i sole mineralne
D.białka

5.Najwięcej energii zużywamy gdy:
A.siedzimy i czytamy gazetę
B.gramy w piłkę
C.śpimy
D.pływamy

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-06T13:33:49+02:00
2010-04-06T13:33:58+02:00
2010-04-06T13:36:09+02:00